• A few people have been scammed on the site, Only use paypal to pay for items for sale by other members. If they will not use paypal, its likely a scam NEVER SEND E-TRANSFERS OF ANY KIND.

Greetings from Sweden

Swedish700X

New Member
Joined
Apr 12, 2012
Messages
8
Reaction score
0
Points
0
Visit site
Hi.
I have a silver 700X and i am so pleased. I had a deauville before but the NC is so much more fun.
The meter is showing 1700 km and the average fuel is 3.5 L for 100 km, perfect.
I hope everyone enjoy there bikes and for you who are waiting for yours, its worth the waiting!!
Regards from Sweden
 
Hej Christian.
Jag hade precis blivit medlem när jag gjorde inlägget.
Jag hade en 650 deauville från 98, vad har du för en?
Vad tycker du om din X? Hur använder du den?
Det jag saknar är kardan men samtidigt är jag nöjd med
att slippa ha topboxen på till hjälmen.
Ha de
MVH
Jörgen
 
Tjenare Jörgen!
Var i landet håller du hus?
X:en är för kul korta turer, pendling till jobb samt för lek.
NT:en är för turåka när mer gods måste till. I år blir det Danmark, England och norra Frankrike samt senare Polen, Tjeckien och Tyskland. Hotell i första turen, tältande i den andra. Sedan kommer det upp en polare från Helsingborg och vi tar en tur genom landet upp till Dalarna och runt lite.

X.en är kanon. Lite vibrationer runt 3000 varv men annars riktigt bra. Enkel, kul och bränslesnål hoj. Jag har beställ men inte fått levererat centralstöd, större ruta, vindskydd till ben och fötter samt värmehandtag. Idag monterade jag handskydd. Kedja är sisådär då det slaskar ordentligt efter smörjningarna, men det är bara att vänja sig. Förvaringshålet är kanon att bara kasta in diverse. Toppbox har jag lite svårt med då den påverkar körandet menligt i högre hastigheter.

mvh / Christian
 
Congratulations on your purchase. As you are a previous Deauville owner, could you offer a quick comparison between the two? Particularly your thoughts on the differences in road manners (vibrations, passing ability, cornering, etc.) The Deauville was my second choice and I am interested in a knowledgeable analysis.
 
Congratulations on your purchase. As you are a previous Deauville owner, could you offer a quick comparison between the two? Particularly your thoughts on the differences in road manners (vibrations, passing ability, cornering, etc.) The Deauville was my second choice and I am interested in a knowledgeable analysis.

You took the words right out of my mouth! That was also the other bike I was looking at.

Please advise!
 
Hi. I hade a 650 deauville from 98, so i was planning on bying a new bike. What i have noticed is that there was little more vibrations but on the otherhand you have more protection against wether and there is minimum of maintanance becouse of the shaft drive.
The X is not so heavy and when you are riding in 100 km you have 3000 rpm. When i sat on the X i felt that it fitted me better than the 650, im 182cm and my weight is 80 kg, i also liked that it was a little smaler over the seat so it was easier to hold on to the tank when you are driving active and the tankdummy is perfect when stopping on the way home from work to pick up some milk, but on the 650 you have the side bags but there is no place for helmet.
I hope i have straightend out some questions for you, just ask if you have some more you want to know mayby you can get some more comments from SuperMek becouse i think he has the newer model.
Hope you understand.
And now some words in swedish.
Hej Christian, jag bor i Glumslöv ca 1 mil söder om Helsingborg.
Jag har köpt Honda sidoväskor och 45 liters topbox, hugger från Ermax, jag har även beställt skärmförlängare till framskärmen. Det ligger en bild på den i galleriet.
Det låter som några riktigt trevliga rundor.
Själv har vi inte planerat några längre turer. Vi har en son som är 12 och spelar fotboll och en dotter på 16 som simmar.
Så det är inte lätt att hitta en ledig stund, men några rundor ska det väl kunna bli, lite funderingar på Danmark.
Ha de
 
Jörgen, berätta var du fann skärmförlängaren! Jag jagar Pyramid i England som skall/lär/tros ha den, men deras webb visar inget att köpa. Hugger vill jag också skaffa och Pyramid annonserar att de framledes kommer att sälja sådana. Var fann du dina grejer?
 
Hej.
Intobikes.co.uk
Dom har hugger både från Ermax och Skidmarx. Jag tror jag sett
på nätet att Skidmarx nog ska vara lite längre men jag tog Ermax för
den gick att få i samma silver färg som jag har på min X.
Jörgen
 
Last edited:
Bah, avbeställde allting. De vill ha pengarna flera veckor i förväg innan något kan levereras vilket alltid är en osäkerhet då underhuggare kan försvinna från marknaden osv. Jag bad att få betala när paketet är redo att skickas till mig, men det gick inte. Då får jag vara utan alternativt finna en annan leverantör.
 
Jag kände också lite sådär men det gick utan problem.
Den kom med UPS efter knappt 3 veckor.
Prova med R&G direkt om det funkar annorlunda.
Jag har även set att louis.de har en hugger.
Annars vet jag inte om det finns någon handlare i Sverige som
tar in grejorna. Jag vet att Bröderna Nilsson i Helsingborg säljer R&G
men jag vet inte om dom plockar hem från Ermax eller Skidmarx.
Det finns säkert på närmare håll för dig.
Jörgen

Såg precis att även R&G har en hugger.
Ha de
 
Last edited:
Back
Top